Program

Fredag

16.30-20.00 – Tjek ind

Sted: Fællesområdet
Deltagerne ankommer og tjekker ind ved eventet.

17.00-19.00 – Aftensmad

Sted: Hal 1
Fællesspisning for alle deltagere.

19.00-19.30 – Velkomsttale (30 min)

Sted: Hal 1
Arrangør: Hovedarrangørgruppen

Eventet åbnes officielt med en velkomsttale fra hovedarrangørerne.

19.30-21.00 – Extreme Costume Challenge (90 min)

Sted: Hal 1
Arrangør: Martin Sinding

Konkurrence hvor deltagerne skal skabe kostumer med ukonventionelle materialer, såsom gaffatape og toiletpapir.

19.30-00.00 – Brætspilshygge

Sted: Fællesområdet
Afslappet hygge med forskellige brætspil.

19.30-20.30 – Gennemgang af Bifrosts nye tryghedspapirer (60 min)

Sted: Rum 3
Arrangør: Alberte Hørdum

Gennemgang af en samling af guides for at håndtere grænseoverskridende adfærd i sin forening. Her vil man kunne stille spørgsmål til materialet, samt få et kig på printede versioner af det.

19.30-20.30 – Diversitet i foreningen (60 min)

Sted: Rum 2
Arrangør: Rollespilsforeningen Føniks (Thalia Frost)

Workshop om diversitet og, hvad det betyder for en forenings kultur, og hvordan foreningen kan arbejde med dette.

 

20.30-21.00 – Hvorfor gaffatape er noget lort (30 min)

Sted: Rum 3
Arrangør: Mads Havshøj

Et humoristisk oplæg om de ulemper, der kan være ved brug af gaffatape til ens arrangement.

Lørdag

08.00-10.00 – Morgenmad

Sted: Hal 1

Fælles morgenmad.

10.00-12.00 – Byttemarked (120 min)

Sted: Fællesområdet
Arrangør: Line Sadolin

Byttemarked hvor deltagerne kan medbringe deres eget tøj, smykker eller rollespilsudstyr som de ikke længere bruger. Her kan deltagere bytte genstande mellem hinanden og dermed give nyt liv til ellers glemte skatte.

10.00-11.00 – Indflydelse i kommunerne (60 min)

Sted: Rum 3
Arrangør: Noah Adkins, Christian Beksgaard

En workshop om hvordan vi som foreninger kan have indflydelse på lokalpolitik og arbejde med kommuner. Til workshoppen vil deltagerne bl.a. arbejde med de udfordringer man kan møde som lokalforening i den kommunale sammenhæng, samt erfaringsudveksle. 

10.00-10:45 – En samtale med Bifrost (45 min)

Sted: Rum 2
Arrangør: Mikkel Bistrup

Et panel med Landsforeningens forpersonskab samt en ansat. Her kan deltagerne stille panelet spørgsmål, og dermed lære landsforeningen bedre at kende gennem en diskussion om aktuelle emner i Bifrost.

10.00-10.45 – Vedtægter, hvad gør vi? (45 min)

Sted: Rum 1
Arrangør: Jacob Kronby Schulze

Workshop om vedtægter og hvordan man arbejder med dem. Herefter vil der være et oplæg om, hvordan man teoretisk set, læser og formulerer vedtægter.

 

PAUSE

 

11.15-12.00 – GDPR for foreninger (45 min)

Sted: Rum 3
Arrangør: Louise Svendsen

Oplæg om GDPR, hvad det egentlig er, hvorfor det er vigtigt og hvad man bør vide som lokalforening. Efter oplægget tager Louise imod spørgsmål.

11.15-12.00 – Kom med ideer til Epos’ nye studietur (45 min)

Sted: Rum 2
Arrangør: Katrine Wind

Workshop og brainstorm hvor du hjælper med at designe efterskolen Epos’ studietur i 2025

12.00-13.30 – Frokost

Sted: Hal 1

Fælles frokostpause.

13.30-15.00 – Personsager, hvad gør vi? (90 min)

Sted: Hal 1
Arrangør: Jacob Kronby Schulze

En modereret debat om, hvordan foreninger kan håndtere personsager. Der vil blive anonyme cases, som der vil blive diskuteret ud fra. Her er formålet at erfaringsudveksle, men i trygge rammer.

13.30-15.00 – Grønt design af Rollespil (90 min)

Sted: Rum 1
Arrangør: Søren Ebbehøj

Workshop om, hvordan man kan tackle klimakrisen i foreningslivet, både til større arrangementer og til foreningens daglige aktiviteter.

13.30-15.00 – Erasmus+ Problemstillingsworkshop (90 min)

Sted: Rum 2-3
Arrangør: Line Mex-Jørgensen

Workshop med Erasmus+ om, hvilke problemstillinger og udfordringer man møder som lokalforening, samt hvordan man kan komme i gang, eller videre med, at skabe en løsning.

15.00-17.00 – Broderingsworkshop (120 min)

Sted: Fællesområdet
Arrangør: Einherjerne (Anne H. Johansen)

Lær at brodere, uanset om du er nybegynder eller erfaren. Her vil der være en underviser til stede, der kan hjælpe og guide dig.

15.15-16.00 – Håndtering af klimakrisen i vores miljø (45 min)

Sted: Rum 1
Arrangør: Søren Ebbehøj

Oplæg om, hvordan man kan indtænke bæredygtighed, når man designer rollespil.

15.15-16.15 – Folkedans (60 min)

Sted: Hal 1
Arrangør: Stine Duch

Lær og dans folkedans sammen med andre deltagere.

15.15-16.15 – Brætspilshygge

Sted: Fællesområdet

Mulighed for at spille brætspil.

15.15-16.15 – Håndtering af rygter (60 min)

Sted: Rum 1
Arrangør: Daniel

En samtale og diskussion om, hvordan vi håndterer rygter, og hvordan de påvirker vores miljø.

15.15-16.15 – At være ung arrangør (60 min)

Sted: Rum 2-3
Arrangør: Arved Hartvig

En samtale og diskussion om, hvordan det er at være ung og arrangør i foreningslivet. Her vil blive vendt emner såsom hvilke udfordringer man kan møde, og hvordan man kan håndtere disse.

16.15-17.00 – Forenings-dating (45 min)

Sted: Rum 2-3
Arrangør: Louise Helth Van Sprang (Fantastiske Fællesskaber)
Et uformelt oplæg om Fantastiske Fællesskabers mål med netop dette, bliv
inspireret af andre foreninger/regioner/sub-miljøer og tøm sindet for alle de drømme du går og
brænder inde med.

17.00-19.00 – Aftensmad

Sted: Hal 1

Fælles aftensmad.

19.00-19.20 – Prisuddeling (20 min)

Sted: Hal 1
Arrangør: Priskomitéen

Prisuddeling til personer eller projekter i foreningen.

19.20-22.00 – Bifrostauktionen

Sted: Hal 1
Arrangør: Nikolaj Oksen & Malene Kolle

Auktion med spændende genstande, hvor deltagerne kan byde. Overskuddet går til Bifrostpuljen.

19.20-22.00 – Ædru brætspils- og hyggerum

Sted: Rum 2-3

Et ædru rum for dem, der foretrækker et roligt miljø uden alkohol.

22.00-22.45 – iPod battle (45 min)

Sted: Hal 1
Arrangør: Mikkel Bistrup

En underholdende musikbattle, hvor deltagerne kan spille deres favoritnumre.

Søndag

08.00-10.00 – Morgenmad

Sted: Hal 1

Fælles morgenmad.

10.00-12.00 – Brætspilshygge

Sted: Fællesområdet

Mulighed for at hygge med brætspil.

10.00-10.30 – Overvejer du at blive en del af Bifrost hovedbestyrelse?

Sted: Rum 1
Arrangør: Eva Mærsk & Jonathan Schou

Har du nogensinde overvejet at stille op til Bifrosts hovedbestyrelse? Kom og stil spørgsmål om, hvordan det er at være i hovedbestyrelsen.

10.00-10.45 – Rollespil i medierne

Sted: Rum 2
Arrangør: Luca

En snak om, hvordan vi som miljø kan håndtere repræsentation af rollespil medier, og hvad skal vi være særligt opmærksomme på?

10.00-10.45 – DM i rollespil

Sted: Udenfor
Arrangør: TBA

Dansk mesterskab i rollespil. Her vil deltagerne kunne tilmelde sig i hold, hvorefter de slås mod hinanden med rollespilsvåben i en turnering.

11.00-11.30 – Scenarie & Event showcase (45 min)

Sted: Hal 1
Arrangør: Hovedarrangørgruppen

Fremvisning af kommende scenarier og events afholdt af Bifrosts lokalforeninger.

11.30-12.00 – Afslutningsceremoni (30 min)

Sted: Hal 1
Arrangør: Hovedarrangørgruppen

Officiel afslutning på eventet.

12.00 – Farvel og tak

Sted: Lokationen

Arrangementet slutter, og deltagerne tager hjem.

 

oplev de forskellige hobbyer

Vi ønsker at invitere Forums deltagere på besøg i alle de forskellige Bifrost-lande. Drømmen er at aktiviteterne skal fungere som vinduer ind i LARP, Cosplay, Figurspil, Reenactment, Pen & Paper og alle de andre fede hobbyer der findes i vores miljø.

Målet er at lave interaktive programpunkter, hvor deltagerne kan få en smagsprøve på hobbyen i trygge rammer.

Derfor har vi brug for din hjælp! Har du og dine venner en god idé til, hvordan man på under en time kan blive introduceret til din hobby? Så ræk endelig ud til vores programansvarlige.

Tværorganisatorisk samarbejde

Forum er et samlingspunkt for mange forskellige mennesker og fællesskaber fra hele landet. Derfor ønsker vi at have programpunkter, der opfordre til, eller facilitere tværsorganisatorisk samarbejde. 

Det betyder samarbejder på tværs af eksisterende fællesskaber og foreninger.

Har du lyst til at facilitere en aktivitet, hvor Forums deltagere kan netværke og lære af hinanden? Så tøv ikke med at række ud til vores program ansvarlige.


...Og hvad ellers der er på hjerteT!

Dit programpunkt format kan være

Indsend dit programpunkt

Denne formular kan bruges til at indsende din idé, til et programpunkt som du gerne vil afholde.

Hvad leder vi efter til programpunkter?

  • Programpunktet skal så vidt muligt lægge op til aktiv deltagelse. Det vil sige, at vi gerne ser at programpunktet lægger op til at deltagerne er en aktiv del af aktiviteten. Det kan f.eks. være gennem dialog under en talk/præsentation, ved at deltage som spiller eller fysisk deltage i aktiviteten.
 
  • Programpunktet skal gerne være tilgængeligt for nye deltagere. Det vil sige, at aktiviteten ikke kræver en bred viden om emnet, for at kunne deltage. Dette er ikke et krav, men noget som vi lægger vægt på i programmet.
 
  • Vi forventer at programpunktet kan afholdes indenfor 30-90 minutter.
Hvad vil du gerne lave?
Jeg giver tilladelse til, at Landsforeningens Bifrost kan kontakte mig via e-mail eller telefon som angivet i formularen, angående din forspørgsel. Jeg har mulighed for at tilbagekalde mit samtykke når som helst ved at henvende mig til Landsforeningen Bifrost. (info@landsforeningenbifrost.dk - Privatlivspolitik).